Sunday, January 25, 2009

Bercuti di Taiping

Anak-anakku bergambar di tepi pantai Lumut
Bergambar di replika sampan di Pantai Lumut

Familyku di tepi Pantai Lumut, Ana x da sebab dia yg tangkap gambar ni


Aku dan anak-anak di rumah Mak Cu di Taiping



Suamiku dan anak-anak bersama Mak Cu

Hari Selasa 23.12.2008 suami aku balik bercuti selama 3 minggu. Apalagi inilah hari yg paling bahagia dalam hidup aku selain Hari Raya. Pada 25.12.2008 suami aku nak bawa kami bercuti ke Teluk batik , kononnya nak tidur kat Marina Cove tapi malangnya dah penuh jadi kami jalan-jalan ajelah di Pantai Teluk Batik dan kemudian beli -belah sikit kat Pekan Lumut. Lastly plan dah bertukar so kami pun meneruskan perjalanan ke Taiping sebab suamiku nak pergi rumah Mak Cu dia. Kami tidur di rumah Mak Cu dia selama semalam. Malamnya pergi pasar malam Taiping, kuih-muih kat sini semuanya murah 4 seringgit. Air minuman dia baru 50 sen dan iceblended dia seringgit, murahkan. Lepas pergi pasar malam kami pergi makan kuehtiaw Doli, orang kata kat sini kuehtiaw dia yg paling popular dan dah pernah masuk jalan-jalan cari makan.
Orang punyalah ramai sampai 1 jam baru dapat tempat nak tunggu makan lagi dekat sejam. Rasa kuehtiaw dia okeylah jugak lepaslah kempunan sebab dah lama aku nak makan kat sini
tapi tak dapat.

No comments: