Wednesday, February 4, 2009

Akuariumku pecah

Retak yang sepanjang 4 kaki di tapak akuarium

Malam 3hb. selepas selesai mengemaskan semua baju sekolah dan barang-barang keperluan anak-anakku untuk ke Taska kerana esoknya 4/2 aku akan memulakan tugasku setelah lama bercuti selama 11 hari, aku pun hendak tidur lebih kurang pukul 12 lebih. Tiba-tiba aku terdengar seperti bunyi hujan diluar. Hati aku tak sedap dan menyelak langsir untuk memastikan hari hujan tapi ku lihat cuaca diluar tiada hujan. Aku bangun lalu membuka pintu lalu aku mendapati air dari akuariumku melimpah keluar. Oh!!! akuariumku bocor rupanya. Tanpa membuang masa aku pun menyelamatkan ikan-ikanku dan memasukkannya didalam baldi. Kerana hari dah lewat malam selepas semua ikan-ikan dapat diselamatkan aku tanpa sempat memeriksa kebocoran akuarium almaklumlah dah pukul 12 tghmalam seramlah pulok aku menyambung tidurku.

Esoknya ditempat kerja aku bertanya dengan kawan-kawanku bagaimana caranya untuk menampal akuariumku kerana sangkaku cuma bocor di tepi sahaja dan menurut mereka aku boleh menampalnya dengan silicon rubber. Petang selepas pulang dari kerja aku singgah di kedai hardware lalu membelinya. Sampai dirumah aku membersihkan akuariumku dan barulah kunampak rupa-rupanya ada retak yang panjang di akuarium. Jadi aku tidak dapat meneruskan kerja menampalnya kerana banyak yg retak dan mengambil masa. Mungkin hujung minggu ni baru aku boleh membaikinya........

1 comment:

kencanasari said...

Eeeeeeeehhhhhhhhh .... seramnya ..macam nak jadi sesuatu yang bagitu trajis kat awak ataupun berlaku ....